نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6244
-
الف
+

عجایب پنج‌گانه «قزاقستان» ؛ از طبیعت بکر تا تاریخ و مدرنیته

پنج مورد از جاذبه های توریستی قزاقستان ، به عجایب پنج گانه این کشور مشهور است.

«نشنال جئوگرافیک» روسیه در شماره ای از نشریه خود ، فهرستی از عجایب پنج‌گانه «قزاقستان» و تصاویر آن را منتشر کرده که برای توریست ها جالب و مفید است.

به گزارش آی فیلم 2،  یکی از عجایب پنج گانه قزاقستان بند «کایندی» است. این بند طبیعی در ولایت «آلماتی» در سال 1911 پس از زلزله بزرگ در این منطقه بصورت طبیعی بوجود آمده است.

دومین جاذبه بزرگ توریستی در قزاقستان، مسجدی در ساحه «آگلندی» از مربوطات ولایت «مانگیستائو» این کشور می‌باشد. این مسجد با نام «بیکیت- آته» در قرن 17 میلادی ساخته شده است.

نام این مسجد به یادبود «بیکیت- آته» یکی از دانشمندان قزاقی است که در سال 1750 در ولایت «آتیرائو» متولد شده و در مکاتب مختلف این منطقه به تدریس مشغول بوده است.

برای ورود به این مسجد باید 1500 متر به اعماق زمین رفت تا به دروازه ورودی آن رسید.

مقبره خواجه «احمد یسوی» یکی دیگر از عجایب پنج گانه قزاقستان محسوب می‌شود. این آرامگاه مکان زیارتی مسلمانان بوده که در قرن 14 به یاد «خواجه احمد یسوی» شاعر و واعظ ترک و به دستور «تیمور لنگ» ایجاد شده است.

گنبد آجری این مقبره یکی از بزرگترین گنبدها در آسیای مرکزی برشمرده می‌شود.

همچنین «بیکتائو- آته» در 70 کیلومتری شمال بالخاش قزاقستان، منطقه‌ای کوهستانی با بندی کوچک از عجایب پنجگانه دیگر در این کشور محسوب می‌شود.

به نقل از فارس، آخرین مورد از این عجایب پنج گانه قزاقستان، «بیتیریک» نماد شهر آلماتی می‌باشد که اعمار آن در سال 1996 شروع و در سال 2002 به پایان رسید. ارتفاع این ساختمان 97 متر است و اکنون از آن بعنوان یکی از بناهای مشهور قزاقستان یاد می‌کنند.

نظر شما
ارسال نظر